تورقشم

تورقشم

تورقشم

تورقشم

جاذبه های گردشگری روسیه

کاخ پترگوف روسیه

پترگوف یکی از شهرهای منطقه ی فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل جنوبی خلیج فنلاند است. این مکان در اوایل قرن هفدهم به دستور پتر کبیر پادشاه روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شد. این کاخ پرطرفدارترین مکان‌ برای توریست‌های تور روسیه است.در حومه ­ی شهر سن پترزبورگ و در کنار خلیج فنلاند مکانی وجود دارد که بی­ تردید یکی از زیباترین مجموعه­ های دنیا یعنی پترگوف را در­ خود جای داده است.

 

ساخت کاخ پترگوف روسیه که یکی از قصرهای تابستانی تزارهای روس بود، در زمان ­های الیزابت اول، کاترین کبیر، پاول اول و الکساندر اول ادامه داشت و در سال 1819 تکمیل گردید. کاخ پترگوف از دو پارک بالا و پایین تشکیل شده است و مساحت کلی آن 117 هکتار است. در این مکان 150 فواره و 5 آب نمای بزرگ به صورت آبشار وجود دارد. این فواره ­ها در زمان پتر کبیر با جریان آب طبیعی و با استفاده از اختلاف سطح کار می کردند، اما امروزه به پمپ های مدرن مجهز شده اند. در این مجموعه کلیسا، آشپزخانه، حمام خانواده ی تزار و ده ها بنای دیگر موجود است. رو به روی قصر بزرگ مجموعه­ ی فواره های سامسون قرار گرفته اند که به مناسبت پیروزی ارتش روسیه بر کشور سوئد احداث شده است.بسیاری از وقایع تاریخی در این قصر روی داده است. این مجموعه به دلیل برخورداری از فواره­ های بی­ نظیر، در دنیا به پایتخت فواره ها شهرت دارد.مجموعه­ ی پترگوف، این نگین سن پترزبورگ از طریق زمینی و دریایی با سنت پترزبورگ ارتباط دارد که سفر دریایی با جذابیت بیشتری همراه است.گردشگران تور روسیه با رفتن به کاخ باستانی پترگوف می توانند لحظات خوشی را سپری کنند.

 

 

کلیسای جامع سنت باسیل روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل واقع در میدان سرخ بی شک بنایی بی همتاست . هشت کلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ ، دور تا دور کلیسای چادری شکل مرکزی حلقه زده اند . در سال 1552 همزمان با پیروزی نیروهای روسیه به فرماندهی ایوان مخوف بر تاتارها در جبهه شرقی ، ساخت این کلیسا به افتخار این پیروزی آغاز شد در آن زمان تزار دستور ساخت این بنا را داد که برای ساخت آن مجربترین معماران دنیا گرد هم آمدند و این بنای عظیم را ساختند کلیسای سنت باسیل بر روی بلندی ساخته شده است تا از هر سو در دید باشد . و از موقعیت استراتژیکی خوبی برخوردار می باشد. هر ساله جشن های ملی و روز سال نو و مراسم رسمی کشوری در محوطه این کلیسا یا همان کرملین برگزار می شود .کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی برای توریست های تور روسیه است.

از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود. این بنا در میدان سرخ – مهمترین میدان مسکو - واقع شده و سمبلی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا. این کلیسا مابین سالهای 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا در حقیقت به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. سنت باسیل دارای نه برج است و طراحی آن در اصل مشابه کلیساهای آن دوران روسیه کلیساهایی که شکل ظاهری شان به خیمه شباهت داشت می باشد. هر برج که خود یک کلیسای کوچک است، دارای ترکیب و الگوی رنگی منحصر بفردی است که بی شک در زیبایی کل مجموعه تاثیر بسزایی بر جای گذاشته است. گنبدهای این کلیسا اصطلاحا به "گنبدهای پیازی شکل یا onion domes " معروفند. اصطلاح پیازی شکل به نوعی گنبد اطلاق می شود که عمدتا در معماری کلیساهای روسی از آنها استفاده شده است. از ویژگی های این نوع گنبد یکی قطر آن است که از قطر یک طبل بزرگتر بوده و دیگری، بیشتر بودن ارتفاع هر گنبد نسبت به عرض آن. شکل ظاهری این نوع گنبدها کاملا شبیه پیاز است به طوری که از پایین به بالا به آرامی باریک شده و به یک نقطه نوک تیز می رسند. طراحی داخلی این کلیسا مجموعه ای از برج های مجزاست که هر یک با تصاویر و شمایل های زیبا، دیوارهای منقوش به سبک قرون وسطا و آثار هنری متنوع پوشیده شده اند. در مقایسه با کلیساهای غربی که معمولا متشکل از سالن های وسیع بوده و همگی به یک شکل واحد هستند، کلیسای سنت باسیل به گونه ای متفاوت، فضایی کاملا صمیمی را داراست.گردشگران تور روسیه می توانند لحظات خوشی را در کلیسای جامع سنت باسیل سپری کنند.

 

 

 

کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه

در 30 کیلومتری سنت پترزبورگ، مکانی به نام تزارسکویه سلو وجود دارد که معنای آن دهکده تزارها می باشد. کاخ کاترین در روسیه واقع شده است .مردم این کاخ رابه دلیل نوع معماری قصر خامه ای نامیده اند . کاخ کاترین یکی از پر بازدید ترین و معروف ترین بنای تاریخی در روسیه می باشد.

این منطقه تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت و پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پیتر کبیر در سال 1708 این منطقه را به همسر خود هدیه داد. طی سال های 1717 تا 1723 با دستور کاترین اول، برانشتین معمار بزرگ روس قصری سنگی در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ای غیر منتظره به پیتر کبیر اهدا نماید، بودجه بسیار زیادی را برای آن هزینه نمود، پس از بازگشت پیتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش نمود. طی سال های 1752 تا 1756 دختر پیتر کبیر، الیزابت اول معمار ایتالیایی دربار راسترلی را برای توسعه کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلی این قصر را توسعه داد و به زیبایی آن کمک زیادی نمود. قصر بزرگی که امروزه در دهکده تزارها در سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد، حاصل زحمات ایشان است. این قصر از سالن بزرگ و مجللی به طول 300 متر با پله های بزرگ و اتاق های دلنشین تشکیل شده است. در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه کاری استفاده شده است و وسایل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در این قصر قرار دارند. در زمان حکومت کاترین کبیر، کلیسای اختصاصی خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقیق و پارک های بزرگی به سبک های فرانسوی و انگلیسی و همچنین گالری بزرگ کامرون به کاخ تابستانی اضافه گردید. راسترلی به سبک باروک ساختمان ها را آرایش می نمود ولی کامرون به سبک کلاسیک عشق می ورزید، این دوگانگی در سبک های معماری، زیبایی فوق العاده ای به این قصر بخشیده است. در داخل پارک انواع ساختمان های کوچک از جمله ارمیتاژ کوچک، ساختمان نیروی دریایی، استراحتگاه تابستانی و مجسمه های رومی قرن هجدهم قرار دارند.

در مرکز پارک دریاچه ای مصنوعی به یادبود پیروزی ارتش روسیه بر نیروی دریایی عثمانی در سال 1770 در دریای سیاه ساخته شده است. در سال های 1792 تا 1800 قصر الکساندر به سبک کلاسیک پایانی به این مجموعه اضافه گردید.در سال 1811 مدرسه ای مخصوص اشراف زادگان و تیزهوشان در این مجموعه ساخته شد. این مدرسه اشخاصی هم چون الکساندر پوشکین بنیانگذار ادبیات کلاسیک روس را پرورش داد. پوشکین تا سال 1817 در این مدرسه به فراگیری علم و دانش مشغول بود. بی شک یکی از دیدنی ترین نقاط کاخ کاترین روسیه اتاق کهربا می باشد که تمام وسایل این اتاق از قبیل صندلی ، میز ، تزئینات دیوار و سقف همگی از سنگ کهربا ساخته شده است و گردشگران تور روسیه زیادی را به خود جلب کرده است.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 

دریاچه بایکال روسیه

 

دریاچه بایکال در سال ۱۹۹۶ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. این دریاچه با بیش از ۲۵ میلیون سال قدمت، قدیمی ترین دریاچه دنیا نیز به حساب می آید و در حدود ۲۳۶۱۵٫۳۹ کیلومتر مکعب از آبهای شیرین دنیا را شامل میشود که به تنهایی از تمام منابع آب شیرین در آمریکای شمالی بیشتر است. یکی از ویژگی های اصلی این دریاچه زلال بودن بیش از حد آن است. دریاچه بایکال روسیه یکی از زیباترین دریاچه های کره زمین محسوب میشود و به طور متوسط در هر سال با سرعتی در حدود ۲ سانتیمتر رشد میکند. دانشمندان بیش از ۲۶۰۰ گونه مختلف از گیاهان و جانوران را در این منطقه شناسایی کرده اند که ۷۰ در صد آنها بومی این منطقه میباشند. از گونه های مخصوص این منطقه میتوان به فوک های آب شیرین و ماهی omul که از محبوبترین ماهیان آزاد است، اشاره نمود. همچنین روباه، عقاب، گوزن، خرس و جانوران و گیاهان مختلف دیگر نیز در اطراف دریاچه زندگی میکنند. کوه های راکی و جنگل های زیبای اطراح بایکال، چندین برابر به زیبایی این منطقه افزوده است و باعث ایجاد فعالیت های تفریحی و گردشگری زیادی در روسیه شده است که شامل کوهنوردی، قایقرانی، دوچرخه سواری، ماهیگیری میشود. دریاچه بایکال روسیه هر ساله پذیرای زیادی از گردشگران تور روسیه می باشد.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

اثر تاریخی مادر میهن روسیه

این نماد یاد بود در ولگوگراد (Volgograd) روسیه قرار دارد و وجود 200 پله از پایین تپه تا رسیدن به بنای مجسمه مادر میهن، نماد 200 روز نبرد استالینگراد بوده است. ” یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین نبردهای جنگ جهانی دوم و تمام تاریخ بشر، نبرد استالینگراد بوده و ارتش آلمان نازی و متحدان آن در این نبرد به منظور فتح شهر استالینگراد از چندین ماه درگیری خونین، در سوم فوریه ۱۹۴۳ آلمانها شکست خورده و این شهر توسط ژنرال روکوسوفسکی آزاد گردید و فیلدمارشال « فون پاولوس » (Von Paulus) به اتفاق ( ولگوگراد کنونی)، به آن یورش بردند که پس ۲۵۰۰ افسر عالی رتبه که ۲۴ نفر از آنها را ژنرالها تشکیل می دادند، تسلیم ارتش شوروی شدند.”این مجسمه عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این زن نماد کشور روسیه است که توجه گردشگران تور روسیه را به خود جلب کرده است.

Yevgeny Vuchetich هنرمند و مجسمه ساز این بنای تاریخی بوده که حدود ۷۹۰۰ تن بتن در این مجسمه بکار رفته است و در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.