تورقشم

تورقشم

تورقشم

تورقشم

جاذبه های گردشگری روسیه

تئاتر بولشوی مسکو روسیه

در حال حاضر در مسکو روسیه بیش از صد تئاتر وجود دارد یکی از قدیمی ترین و مشهورترین تئاترهای اروپا تئاتر بولشوی مسکوروسیه است که جرء مهم ترین تالار و از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه می باشد و مسافران تور روسیه می توانند برای تماشای رقص به آنجا بروند. تئاتر بولشوی مسکو روسیه از مشهور ترین تالار های جهان برای هنر های اپرا و باله می باشد. این تالار در سال 1776 احداث و سه بار در سال های 1805,1812 و 1853 آتش گرفت. دیدن از سالن زیرزمینی به ارتفاع شش طبقه برای مسافران تور روسیه بسیار جالب است. بنای ستون دار بی نظیر آن در مرکز مسکو روسیه نمونه معماری کلاسیک روسیه است. بالشوی تئاتر – تئاتر ملی روسیه، حافظ سنن روسی و مرکز فرهنگ موزیکال جهان است. آلبرت کاووس معمار نامدار تنها کسی بود که توانست سالن تماشاچیان را به شکل یک ساز بزرگ موزیکال طراحی کند در ساخت سقف از چوب به جای آهن استفاده کرده، نقاشی های سقف نیز از تخته های چوبی درست شد. در تئاتر بولشوی مسکو روسیه بیش از ۲۵۰۰ نفر در بالشوی تئاتر کار می کنند و حدود ۹۰۰ هنرمند اپرا ، کر ، باله ، ارکستر ، گروههای پانتومیم و کر کودکان به فعالیت مشغولند و تاثیر زیادی بر مسافران تور روسیه گذاشته است. 


دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال روسیه دریاچه ‌ای در جنوب سیبری در کشور روسیه، میانی فرمانروایی ایرکوتسک و بوریاتیا از زیبا ترین عجایب روسیه می باشد . این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال کهن ترین و عمیق‌ ترین دریاچه ی آب شیرین دنیا می باشد. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌ می باشد. دارای جانورانی نایاب است که تنها در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌ مهرگان، چندین نوع از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین دنیا است و دائماً در آب شیرین زندگی می‌کند ؛دانشمندان بر این باور هستند که خوک‌های آبی این دریاچه در زمان های قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده‌ اند. دریاچه بایکال روسیه وسیع ترین منبع آب شیرین دنیابه آمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه پیمان دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر چهارگوش پهناوری دارد.گردشگران تور روسیه می توانند از دیدن این منظره نهایت لذت را از تماشای این منظره ببرند.


کوه البروس روسیه

کوه البروس، قله‌ای در غرب رشته کوه قفقاز و بلندترین قله در قاره اروپا و یکی از قلل هفتگانه جهان می باشد.این کوه در کاباردینو- بالکاریا و کاراچای- چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است. نام این قله، با نام قله ی البرز هم‌ ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ی ایرانی هستند. کوه البروس بلندترین نقطه در روسیه است این کوه با راتفاع 5600 متر هر ساله میزبان توریست‌های تور روسیه زیادی است که برای اسکی و اسنوبرد به آنجا می‌روند.این کوه همچنین شامل دو قله شرقی و غربی است که قله غربی قله اصلی آن است که با ارتفاع ۵٬۶۴۲ متر بلندترین قله اروپا  و قله شرقی تنها 21 متر از قله غربی کوتاهتر است.


کلیسای عیسی منجی روسیه

کلیسای عیسی منجی روسیه مجاور میدان سرخ و جنوب غربی کاخ کرملین در خیابان کروپاتکینسکی ،در ساحل شمال رودخانه موسکوا روسیه واقع شده است که ارتفاع آن 103 متر و قطر بزرگ ترین گنبد آن 25/55 متر می باشد.مساحت این کلیسا به اندازه پذیرش 10 هزار نفر و بلندترین کلیسای ارتدکس مسیحی در جهان بوده است.نام دیگر این کلیسا نیز کلیسای ناجی است.در واقع این کلیسا را به شکرانه‌ی پیروزی روسیه بر ناپلئون در بین سال‌های ۱۸۳۹ تا ۱۸۸۳ساخته‌ اند.مسافران تور روسیهمیتوانند از این مکان بازدید کرده و از زیبایی های آن لذت ببرند.

در سال 1930 استالین تصمیم گرفت کلیسای عیسی منجی را خراب کند و به جای آن کاخ شوراها را بنا کند . از نظر او این کاخ باید تبدیل به مرکز سیاسی و اجتماعی مسکو ، کل اتحاد شوروی و نماد عظمت دوران سوسیالیسم میشد. طرح ساختمان بنایی به ارتفاع 400 متر بود که در بالای آن مجسمه ای 100 متری از لنین قرار می گرفت که مثل مجسمه آزادی در نیویورک،داخل آن نیز قابل استفاده میشد.به همین خاطر در سال 1931 تزئینات داخلی کلیسا را جمع آوری کرده و کل کلیسا را منفجر کردند که کلیسا به طور کامل تخریب شد.اما ماجرا طور دیگری رقم خورد،با شروع جنگ جهانی دوم و سپس مرگ استالین ساخت کاخ شوراها نیز متوقف شد و آن مکان تنها به عنوان خرابه ای باقی ماند.هرچند مدتی در این مکان استخری نیز احداث شد اما آن نیز عمر زیادی نداشت. در نهایت بعد از سال ها و همزمان با سقوط حکومت کمونیستی ،شهردار مسکو در سال 1992 مجددا دستور ساخت کلیسای قدیمی را دقیقا با همان طرح و شکل و در همان مکان قدیمی داد و سرانجام پس از گذشت 8 سال در 19 آگوست 2000 کلیسای عیسی منجی روسیه دوباره ساخته و وقف اعمال عبادی و معنوی شد.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

تپه گنجشک ها مسکو روسیه

تپه گنجشک ها مسکو روسیه که نام دیگر آن بام مسکو می باشد،از جمله بلندترین نقاط مسکو است که در سمت راست رودخانه ی مسکو قرار گرفته است.بلندترین نقطه تپه 85 متر بالاتر از سطح دریا بوده و چشم اندازی زیبا و وسیع از مسکو را زیر پاهایتان قرار میدهد. شما با ایستادن بر روی سکوی دیدبانی تپه گنجشک ها تقریباً تمام مسکوی مرکزی از جمله استادیوم لوژنیکی، گنبدهای صومعه نوودویچی (Novodevichy)، کلیساهای کرملین، کلیسای جامع مسیح منجی،و ساختمان‌های بلند استالین موسوم به جعبه‌ها (Boxes)،مجموعه ورزشی المپیک لوژنیکی (Luzhniki) و... را در مقابلتان تماشا می کنید.هیچ جمله یا عکسی قادر به توصیف زیبایی مناظر مشاهده شده از روی این تپه‌ی سرسبز نیست.حتی چندین شاعر و نویسنده ی روسیهنیز با قرار دادن نام این تپه در آثار خود، آن را جاودانه ساخته اند.قطعا گرشگران تور روسیه با بازدید از این منطقه فوق العاده زیبا سفری خوب و خاطره انگیز را تجربه می نمایند.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور روسیه نوروز 96

تور روسیه بهار 96

تور روسیه فروردین 96

تور روسیه اردیبهشت 96

تور روسیه خرداد 96

تور روسیه تابستان 96

تور روسیه از شیراز

تور روسیه از تبریز

تور روسیه از اصفهان

تور روسیه از کرمانشاه

تور روسیه از مشهد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.