تورقشم

تورقشم

تورقشم

تورقشم

جاذبه های گردشگری مشهد

باغ ملی مشهد

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید حتما از باغ ملی مشهد دیدن فرمایید باغ ملی مشهد بوستانی کوچک است که در یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد قرار دارد. این خیابان در زمانهای قدیم "ارگ" نام داشته و امروزه به نام امام خمینی(ره) شناخته میشود که در کنار بازار جنت قرار دارد . در زمانهای قدیم "ارگ شهر" یا ارگ اولیه جز املاک محمود سیستانی بود 

_ملی_مشهد.jpg

همچنین آب قنات رکن‌آباد که یکی از  قنات‌های معروف و قدیمی شهر مشهد میباشد نیز از وسط این باغ گذر میکرد. این مکان در سال 1345ش توسط حاج‌حسین ملک به شهرداری مشهد  واگذار گردید و در حال حاضر با فضاهای دلنشین قدیمی، آبنماها و اشجار مرتفع، استراحتگاهی کوچک برای عابرین در دل شهر مشهد محسوب می‌گردد. تندیس مشاهیر علم و ادب و عرفان نیز در این بوستان کوچک نصب شده است.

پارک بزرگ ملت مشهد

اگر با تور مشهد به مشهد سفر می کنید حتما از پارک ملت مشهد دیدن فرمایید این پارک با مساحتی حدود 72 هکتار در سال 13455 اول بلوار وکیل‌آباد ساخته شده است . این مجموعه بزرگ یکی از بزرگترین و اصلیترین مجموعه های تفریحی و گردشگری و توریستی شهر مشهد برای مسافران تور مشهد بحساب می آید . این پارک شامل 4 ورودی است . این وروی ها ورودی شمالی (از بلوار معلم) , ورودی جنوبی (از وکیل آباد) , ورودی غربی ( از بلوار وکیل آباد) , ورودی شرقی (از بلوار آزادی) می باشد. همچنین ورودی جدیدی که در دست ساخت در این مجموعه می باشد از سمت شمل شرقی (از چهارراه آزاد شهر) می باشد و مجموع تسهیلات آن مشتمل بر زمین‌های متعدد بازی فوتبال، والیبال، اسکیت، استخر شنا و زمین وسایل بازی کودکان است.

_ملت_مشهد_2.jpg

یکی از قابلیت‌های مهم این بوستان وجود مجموعه شهربازی است که در آن سعی شده از وسایل جدید بازی برای پر کردن اوقات زائرین، مسافران و اهالی شهر مشهد استفاده شود. از طرفی این مکان علاوه بر جنبه تفریحی به لحاظ وجود مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در محدوده آن، از نظر فرهنگی نیز حایز اهمیت است. بوستان ملت از جمله اماکنی است که با توجه به جایگاه شهری و تسهیلات و امکانات موجود همه روزه پذیرای تعداد کثیری از مجاوران و مسافران و مشتاقان فضای سبز و طبیعت زیبا می‌باشد.

_ملت_مشهد_3.jpg

 

 اخلومد مشهد

_مشهد_7.jpg

_مشهد_6.jpg

اخلومدمشهددر 84 کیلومتری مشهد و در جاده مشهد _ قوچان قرار گرفته است که  در انتهای رودخانه پرآب آن دو آبشار بسیار زیبا و پر آب می باشد. روستای اخلومد (اخلمد) تا آبشار سه کیلومتر فاصله دارد که این مسافت را باید پیاده طی کنید. یکی از آبشارهای اخلومد مشهد 23 متر ارتفاع دارد. فاصله جاده فرعی تا آسیایی آن تقریبا شانزده کیلومتر است. باغ های زیاد و میوه های فراوانی که در اخلومد مشهد است به ویژه سیب اخلومد بسیار معروف است.اخلومد مشهد جاذبه های بسیار زیبایی برای مسافران تور مشهد دارد.

_مشهد_3.jpg

_مشهد_5.jpg


روستای گلستان مشهد

golestan2.jpg

روستای گلستان مشهد که در ۵ کیلومتری مشهد واقع شده، دارای مناظر کوهستانی و باغات میوه با دره‌های سرسبز بوده که به دلیل وجود مواهب طبیعی همچون بند گلستان،آستان مقدسه امام‌ زادگان یاسر و ناصر اهمیت گردشگری بسیاری پیدا کرده است.روستای حصار گلستان که یکی از روستاهای خوش آب و هوا در جنوب غرب مشهد است،در حوالی شهر طرقبه قرار گرفته است.این روستا جمعیتی در حدود ۳۰۰۰۰ نفر دارد که غالب آن را جوانان تشکیل میدهند. این روستا همچنین به دلیل داشتن آب و هوای دلنشین،رودخانه های خروشان، و نزدیکی با شهر مشهد پذیرای جمعیت زیادی مخصوصا در روزهای تعطیل بوده است.مسافران تور مشهد میتوانند از این مکان زیبا لذت برده و اوقات خوب و خاطره انگیزی را در آن سپری نمایند.ز امتیازات این روستا میتوان به داشتن سیستم گازکشی منازل,تلفن, پست بانک , مخابرات  مستقل, کتابخانه , مسجد وحسینیه بزرگ و ... اشاره کرد.از جاهای دیدنی این روستا نیز همچون معماری بکار رفته در حسینیه،رودخانه ها و مناطق بکر طبیعت استقبال زیادی می شود.غذاهای سنتی این روستا نیز انواع اشکنه مخصوصاً اشکنه ماست،بلغورو...بوده است. همچنین سوغات روستا انواع خشکبارمخصوصاً آلو خشک ، انواع میوه مثل گیلاس, هلو  گندم , جو و.... می باشد.

golestan1.jpg

جهت رزرو وخرید تور مشهد و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرمایید.


آبشار دره آل مشهد

darehAl1.jpg

آبشار دره آل مشهد در استان خراسان رضوی،در مجاورت دره و روستای آل و در 45 کیلومتری شمال شرق مشهد در مسیر راه کلات نادری واقع شده است. دره آل٬ دره‌ای تقریبا عریض است که دارای آبشاری زیبا با جریان دائمی آب بوده و از کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرد.انتهای این دره به زواندرخ و روستایی به همین نام می رسد که سد کارده درقسمتی از این دره حد فاصل روستای اندرخ و کارده، دره را قطع می کند.لازم به ذکر است که هر دو قسمت دره دارای جاذبه های خاص طبیعی و مورد توجه علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردان می باشد.این دره 55 آبشار فصلی داشته که تنها در موقع بارندگی دارای آب هستند.یکی از جاذبه های دره آل نیز دره انجیر بوده که با عرض کم و موانع صخره‌ای و پوشیده از درختان انجیر وحشی مناظر فوق العاده دیدنی و جالبی را ایجاد کرده است.از دیگر دیدنیهای این دره نیز غار دره آل است که مکانی با دهانه بزرگ و دیدنی و دیوارهای مرتفع و بلند می باشد و چشمه‌ای در نزدیکی آن قرار دارد.گردشگران تور مشهد میتوانند با بازدید از این منطقه توریستی لحظات خوب و خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

darehAl2.jpg

جهت رزرو و خرید تور مشهد و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرمایید.


مطالب مرتبط:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.